Jeg er klar med følgende heil marry!!!
Kære folkens...
Jeg kan godt se, at det er blevet tid til at være bund ærlig, og fuldstændig bekende kulør!
Here goes:
Først og fremmest, så går jeg til hverdag under navnet Nynne.
Jeg har spillet warewolf med en del af jer gennem årene. Derfor ved de fleste også, at jeg tit i de spil har været warewolf (dvs. på de ondes hold). Som alle nok også ved, så vandt jeg det Assassin her op til jul. Jeg valgte derfor inden dette spil startede, at bruge et dæknavn, fordi jeg var sikker på, at uanset om jeg var ond eller god, ville jeg blive lynchet som en af de første, hvis jeg havde kaldt mig ved mit rigtige navn. Jeg ville være et åbentlys target.
Set i bakspejlet var Dr. No nok et temmeligt uhensigtsmæssigt navnevalg, da det for mange giver villain-konnotationer. (Jeg tror måske det bl.a. var det der påvirkede Duncan til spontant at stemme på mig, men det ved Duncan kun).
Jeg er ikke i tvivl om, at Tobias hurtigt regnede ud, at jeg måtte være drno. Som min husbond in real life, kender han mig for det første ret godt, og for det andet, VED han, at jeg på Viaplay er ved at se/gense alle James Bond filmene fra de ældste til de nye (har indtil nu set/genset de første 4 film). Han ved samtidigt også, at jeg har været på arbejde i dag fra 8-15, og derfor ikke har haft mulighed for at skrive indlæg og følge helt med i debatten i morges. Derfor endte dagen med at begynde og slutte, før jeg havde en chance for at gøre noget som helst (udspekuleret!) - skal nok uddybe dette længere nede!!
Faktum er, at jeg har en karakter i spillet her, der IKKE har en rolle/power på nogen måde!
Det har på den ene side betydet, at da det gik op for mig, at jeg vist var den eneste uden rolle/power, var jeg sikker på, at jeg trods min loyalitet, ville få mig lynchet på stedet, hvis jeg delte det faktum. (Flskgrd, der som alle ved, døde første nat, havde nemlig heller ingen power/rolle, men var "blot" illoyal.)
På den anden side betød ingen power også, at alt info jeg har fået er det folk har skrevet i forummet. Jeg har derfor skulle stykke et helhedsbillede sammen udelukkende via det folk skrev i spil-tråden.. derfor blev min mistro og skepticisme mit redskab til at få folk i tale og se hvilke argumenter de havde. Bagsiden af denne strategi var tydeligvis, at jeg hurtigt er kommet til at virke dodgy og suspekt.
Da hele rolle-debatten blev bragt på banen, panikkede jeg lidt! Jeg ønskede ikke at lyve, for jeg tænkte at det nok ville være for let at fælde mig på det! I stedet forsøgte jeg at hinte til, at jeg måske kunne have en lynceerolle, da jeg så det som det eneste mulighed for at forklare denne dogdyness og samtidig vise min loyalitet. (Hvis en lynchee bliver dræbt, vinder hverken de onde eller de gode, men KUN den med lyncherrollen.) Denne kattelem viste sig dog, at være svær at lirke op, men jeg tror at dengrimmeprins dagen før han døde, forstod mine hints, om han så er død ved at beskytte mig, Tobias eller en anden, har jeg simpelthen ingen muligheder for at vide!
Jeg har kun mine personlige teorier at forholde mig til.
Har jeg i dette spil, haft alle odds har imod mig? Ja det vil jeg mene!!! Jeg går ud fra, at Kenneth har tænkt, at det ville være en sjov udfordring, at give netop mig, der statistisk plejer at være ond... Er det unfair?? Nej det er en del af gamet!!
Nu tilbage til Tobias plottet!
Jeg tror, (og tro mig, jeg kender min mand), at Tobias satser på at blive sole survivor i dette spil! Det er det plot i nu alle er viklet helt og fuldstændig aldeles ind i!
Jeg ser her to scenarier for mig:
1; Hvis Tobias som loyal, skal blive sole survivor, så skal han først af med alle de øvrige loyale (mig, Thorkildfogde og Vic), så det står 1-1 (1 loyal bus driver (Tobias) vs. 1 illoyal (Stubbe).)
I så fald er Tobias sikret sejr, da grundet stemmelighed ikke kan lynches nogen om dagen. Om natten vil Tobias som bus driver bytter om på sig selv og stubbe, så stubbe vil komme til at begå selvmord!
2; Hvis stubbe er loyal bus driver enabler og Tobias er illoyal bus driver. Har Tobias stadig brug for at få mig, Thorkildfogde og Vic ud før stubbe, fordi han dermed bedre kan kontrollere spillet. Tobias mål er stadig, at blive sole survivor, hvorfor han stark sin makker i ryggen og udspillede ham i løbet af dagen. Og her er det værd at huske, at både Tobias og whomeverassist ville få gavn af dette opgør uanset hvem af dem der kom ud på toppen! At Gunne så hårdt efter sin illoyale partner in crime får den der vandt den kamp, til at se ud som om, de uomtvisteligt er loyale!
Samtidigt er det en væsentlig ting at huske på, at det netop er de illoyale der med 100 procents sikkerhed ved hvem der er loyal og illoyal. At hævde overfor en loyal, at man føler sig sikker på at de er loyale indgyder til tillid, og når man så samtidig kan lykkes i at skabe et fælles fjendebillede, så har man virkeligt infiltreret de loyale. Hvis man så ydermere har bus driver rollen, så har man virkeligt mange muligheder for, at kunne manipulere den info, man giver de loyale, så de kommer til at stole fuldt og helt på en...
Tobias har her været både snedig, udspekuleret og dybt manipulerende... Han har i løbet af dagen i den grad iscenesat mig som illoyal, fordi han ved jeg var på arbejdet i dag og skal det igen i morgen - dette gør mig til et let offer.
Det er hvad jeg har og sige, nu er det op til jer!